Синдикат полиције Слога затражио правну заштиту од Уставног суда

IMG_20160118_132823Београд, 18.01.2016. године – Председник Синдиката полиције Слога Драган Жебељан упутио је Уставном суду Републике Србије Иницијативу за утврђивање незаконитости Правилника о изменама и допунама Правилника о унутрашњој организацији и ситематизацији радних места у МУП поверљиво 01 број 6734/15-34 од 01.12.2015. године.

Синдикат сматра да је доношењем Правилника о изменама и допунама Правилника о унутрашњој организацији и ситематизацији радних места у МУП пов. 01 број 6734/15-34 од 01.12.2015. године министар  прекорачио границе својих овлашћења кад је систематизовао нова радна места “послови анализе ризика” – које је интерполирано у свакој организационој јединици у којима су за запослене донета решења о премештају.

Ustavnom suduЈедини разлог због кога су ова радна место систематизована представља намера актуелног министра да направи формално-правни амбијент за доношење решења о премештају за одређене полицијске службенике који су анатемисани као прекобројни, а што је више пута и јавно речено.

Наиме, под формом и изговором наступања промене уређења државног органа доношењем оспореног Правилника (поред осталог и због организационих промена које условљавају да нека радна места буду укинута или број државних службеника смањен) – прекобројни државни службеници су добили решења о премештају на цитирано радно место “послови анализе ризика” као одговарајуће радно место, у смислу члана 133. став 1. Закона о државним службеницима.

Међутим, појединачним решењима која су донета на основу оспореног Правилника извршен је премештај запослених у МУП који су раније обављали потпуно различите послове у читавом министарству: позорници, саобраћајци, секторски радници, станични евидентичари, инспектори, референти, возачи, ватрогасци-спасиоци, криминалистички техничари, магационери, механичари, помоћни радници, начелници, помоћници и сл.

Да би се полицијски или државни службеник преместио, као основно начело је прописано да постоји потреба државног органа за таквим премештајем и да службеник буде распоређен на одговарајуће радно место, с обзиром на стручну спрему коју има и радне способности. У овом случају „одговарајуће“ радно место је радно место које се укида према нацрту новог Закона о полицији, док тренутно нема никаквих услова за обављање тог радног места. Радне способности у опште нису узимане у обзир.

Креатор оваквог решења измишљених радних места „послови анализе ризика“ ниједним актом није образложио на који начин би ангажовање полицијских и државних службеника допринело побољшању процеса рада на радном месту на које се премешта с обзиром да не постоји опис радног места, нити су запослени са оваквим решењима радно ангажовани на пословима „анализе ризика“.

Стварни смисао и циљ креирања новог радног места и премештања је да се полицијском и државном службенику омогући да ради у складу са интересима и реалним потребама службе, али се не може десити да се службеници премештају на послове за чије обављање нема стварне потребе.  Посебан је парадокс преместити велики број полицијских службеника на радно место које је буквално мртво слово на папиру. Потреба радног места за службеником је материјална претпоставка, која у конкретном случају није остварена, односно не можемо је видети ни из образложења решења о премештају.

Зато се са правом поставља питање: који су посебни услови рада потреби за обављање послова овог радног места (стручна спрема, радно искуство, посебна знања и вештине …), односно, да ли је могуђе да овако шаренолика лепеза запослених испуњава све посебне услове за рад на новосистематизованом радном месту “послови анализе ризика”.

Поред наведеног Синдикат сматра да је донети Правилник у директној супротности са организацијом полиције која је прописана члановима 20. до 25. Закона о полицији – са разлога што делокруг и организација рада унутрашњих организационих јединица нису мењани, а Правилником се у сваку од организационих јединица уведена новосистематизована радна места “послови анализе ризика”.

Синдикат полиције Слога сматра да би Уставни Суд Републике Србије, требао да по хитном поступку донесе Решење којим би обавезао МУП да ОБУСТАВИ ИЗВРШЕЊЕ решења о премештају од 16.12.2015. године, која су од стране руководиоца организационих јединица у Министарству донета за сваког појединог запосленог у Министарству унутрашњих послова на основу Правилника чија се законитост оцењује.

Председник синдиката
Драган Жебељан